آموزش استفاده از سامانه سهامداری نصر سپهر

بخش اول: ورود به سامانه

1- از منوی بالای صفحه ابتدایی سایت گزینه امور سهام را انتخاب نمایید
2- سپس روی زبانه “سامانه سهامداری” کلیک نمایید.
3-  پس از وارد شدن به سامانه سهامداری، نام کاربری  را وارد کنید. (نام کاربری، همان کد ملی شما می باشد). درهمین لحظه یک رمز یکبار مصرف برای گوشی شما پیامک می شود، آن را در جای مربوطه درج کنید و وارد سامانه سهامداری شوید.

بخش دوم: مشخصات سهامداری و سبد سهام

این بخش از دو قسمت تشکیل شده:
• مشخصات فردی
• سبد سهام

4 – در قسمت مشخصات فردی اطلاعات مربوط به شما درج شده است، آنها را مشاهده و در صورت مغایرت، با کلیک روی جمله ای با همین مضمون نسبت به ارسال اطلاعات صحیح اقدام نمایید.
5 – در بخش سبد سهام، تعداد سهام فعلی شما، حداقل قیمت روز سهم، ارزش کل سهام و غیره درج شده است. در صورت تمایل به خرید سهام جدید و یا فروش سهام خود، روی گزینه خرید / فروش کلیک کنید.

بخش سوم: خرید و فروش سهام/ تالار معاملات

6- با کلیک روی گزینه “خرید/فروش” شما وارد تالار معاملات سهام گروه نصر سپهر می شوید. در تالار معاملات در جایگاه اول می توانید از بین گزینه‌های مربوط به پروژه یکی را انتخاب، قیمت فعلی آنها را مشاهده و از تعداد تقاضای خرید یا فروش سهام آگاه شوید.
7- در قسمت دوم در سمت راست دو گزینه خرید و فروش موجود است.
با کلیک روی دکمه فروش صفحه کوچکی باز می شود با عنوان “ثبت عرضه جدید”.
در این صفحه کوچک شما می توانید تعداد سهام مورد نظرتان برای فروش را مشخص کنید.
قیمت فروش را تعیین نمایید.
تاریخ روز عرضه و تاریخ اعتبار عرضه را نیز وارد کنید.
8 – با کلیک یا فشار انگشت روی گزینه “درخواست ثبت” فروش تعداد سهام تعیین شده وارد چرخه بررسی گردیده و در قسمت درخواست های من درج می شود. همزمان با این فرآیند از طریق گوشی خود پیامکی دریافت می کنید که مشخصات درخواست شما را نشان می دهد. (قسمت وضعیت در انتهای جدول درخواست های من را ببینید).
9 – با بررسی وضعیت سهام توسط شرکت ابرار نصر و احراز تأیید، درخواست فروش وارد قسمت عرضه شده و در چرخه معاملات قرار می‌گیرد.
10-  حال با فشار دادن دکمه خرید و در جدول عرضه ملاحظه می کنید که سهام وارد چرخه فروش شده است.

نکته ۱ – طی مراحل خرید و فروش در جدول، هیچ اسمی از فروشنده و خریدار برای افراد عادی دیده نمی‌شود و این اسامی فقط برای شرکت ابرار نصر قابل مشاهده است.
نکته 2- نگران پر کردن جداول خرید یا فروش سهام نباشید. خرید یا فروش نهایی در قبال اخذ امضا از طرفین در دفتر سهام شرکت ابرار نصر صورت می‌گیرد.